Uil

donderdag 1 november 2012

Ballonrokje 'Bizzkids 3018'

Wat is het al verschrikkelijk lang geleden dat ik wat gepost heb! En dat terwijl ik in juli nog een Sunshine Award heb gekregen.
Tja, het naaien heeft een tijd lang op een laag pitje gestaan. Maar dit had dan wel weer een reden.... ik ben nl. zwanger van de tweede en ben daar erg beroerd van geweest. Daardoor had ik ook geen zin meer om achter de naaimachine te kruipen. Maar.... alles gaat nu weer op rolletjes dus ook mijn naaimachine maar weer onder het stof vandaan gehaald.
Ik heb maar weer eens een ballonrokje gemaakt, gewoon omdat dat zo schattig staat. Helaas wordt het voor nu even een foto zonder model, want het modelletje is spelen bij oma :-). Maar foto op model volgt dus snel.
Als patroon heb ik de Bizzkids 3018 gebruikt. De vorige keren heb ik tailleboord gebruikt, maar dit keer heb ik voor elastiek gekozen. Op de één of andere manier had ik daar erg veel moeite mee. De beschrijving snapte ik niet zo en ik heb het dus maar op mijn eigen manier gedaan, wat volgens mij wel erg omslachtig is.
Als stofje heb ik een babyrib van Stenzo gebruikt en voor binnenin een rood met roze stippen katoentje. 
Verder ben ik bezig met een tricotjurkje (jaja, voor het eerst met tricot gewerkt!). Ik ben bezig met de zoom, maar dat wil nog niet echt vlotten. Daarom blijft het eigenlijk liggen, maar ben van plan om het snel af te maken.



3 opmerkingen:

  1. Snoezig rokje. Hele leuke stof!
    En de zomen van tricot zijn idd. niet makkelijk. Een rolzoompje is vaak het eenvoudigst met een leuk resultaat. Maar kan natuurlijk niet bij ieder model. En anders aflocken en met een tweelingnaald doorstikken. Succes!
    Groetjes Deborah

    BeantwoordenVerwijderen